Svartsjuka

Svartsjuk?

Känner du att du inte får uppmärksamhet hemma?
Är du rädd för att han/hon inte är lika intresserad längre?
Har ni varit ihop länge, så länge att ni båda börjat ta varandra för givet.
En viss mängd av svartsjuka är nyttigt för ett förhållande.
När partnern blir svartsjuk visar han/hon att relationen är viktig och värd att kämpa för.
Testa varandra med en oskyldig flirt. Eller köp en blomma till dig själv, ställ på bordet hemma och säg till din partner att det är från en beundrare. Det kan bli en bra påminnelse på att man inte ska ta varandra förgivet!
Tro nu inte att jag förespråkar svartsjuka. Svartsjuka grundar sig någonstans i rädslan att bli lämnad/sårad. Psykologerna anser att svartsjuka är en följd av för höga äganderättskrav.
Det man bör veta om man lever i en relation där ens partner är väldigt svartsjuk, är att det inte grundar sig i hur djupa känslor ens partner har för dig, utan snarare personens inre känslor.
Svartsjuka har gått för långt när man på ett omedvetet plan har ett sjukligt behov av att kontrollera sin partner. Läsa sms, mail mm.
Förtroende är grundpelaren i ett sunt förhållande. Den som har förtroende, tvivlar inte!
Men svartsjuka kan arbetas bort. Förtroende går att jobba på, och bygga upp.
Gör man inget åt den sjukliga svartsjukan bryter den ner även det bästa förhållandet.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag ler väl inte gayigt på varje bild?
Menar du att jag skriver det i varje inlägg?
Tror inte ens jag gör det.
Skriver mera "Ler inte alls" än Ler gayigt, men varför jag gör det kan jag inte svara på.
Det är en vana, tycker du den är dålig?
Beklagar isåfall.
Kram

2008-02-11 @ 18:03:24
URL: http://www.metrobloggen.se/andreaslanger
Postat av: Jonne

Är det Olle Waller som skriver denna blogg under pseudonym?

2008-02-11 @ 21:19:21
URL: http://lifeofjonne.blogg.se
Postat av: GOSSIP

Andreas; nää ra, bara en reflektion! ;)

Jonne; Tar det som en komplimang, Tackar :)

2008-02-11 @ 22:49:47
URL: http://www.gossipgirly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0